strumienice

Strumienice firmy Mag-Sport - Węglarski

Zasada działania i efekty uzyskane dzięki strumienicy dolotowej.
W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna. Wywołana ona jest cyklicznymi ruchami tłoków silnika. Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i najważniejszy parametr: elastyczność). Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki, aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone. Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport" wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza. Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej dodmuchuje ona powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej, jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora. Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego, występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami nadmuchującymi zimne powietrze tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu. Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość i kształt. Można do strumienicy dołączyć komory rezonansowe. Sama strumienica może występować w różnych konfiguracjach. Układy typowo sportowe to zastąpienie fabrycznego dolotu stożkowym filtrem powietrza ze strumienicą. Do bardziej cywilnej jazdy strumienicę można dobudować do fabrycznej obudowy filtra, takie układy powodują przy prawidłowym dostrojeniu spadek spalania w wys. 10-15%. Możliwe jest wykonanie wyczynowych układów np. pozbawionych filtrów powietrza i z maksymalnym nadmuchem, dają one największe efekty, powodują jednak spadek trwałości silnika i nadają się do samochodów wyczynowych.

pokaż ilustrację

Power rura

Doloty wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i rodzaju zastosowanego filtra stożkowego.

175.00zł

brak
fotografii

Strumienica łuskowa

Strumienice wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i zastosowania samochodu.

od270.00zł
do300.00zł

brak
fotografii

Strumienica aktywna

Strumienice wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i zastosowania samochodu.

od270.00zł
do300.00zł

brak
fotografii

Strumienica z power rurą

Strumienice wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i zastosowania samochodu.

od350.00zł
do400.00zł


Wszystkie ceny zawierają podatek VAT (22%)
Niniejsza oferta handlowa nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego i nie przedstawia stanów magazynowych.

ovh