strumienice
Strumienice firmy Mag-Sport - Węglarski

Zasada działania i efekty uzyskane dzięki strumienicy dolotowej.
W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna.
Wywołana ona jest cyklicznymi ruchami tłoków silnika.
Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają
podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i
najważniejszy parametr: elastyczność).
Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w
najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki,
aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów
ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy
oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora
ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone.
Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne
zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica
jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport"
wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza.
Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej dodmuchuje ona
powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co
zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko
doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej,
jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora.
Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego,
występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami nadmuchującymi zimne powietrze
tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu.
Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość
i kształt. Można do strumienicy dołączyć komory rezonansowe. Sama
strumienica może występować w różnych konfiguracjach. Układy typowo
sportowe to zastąpienie fabrycznego dolotu stożkowym filtrem powietrza
ze strumienicą. Do bardziej cywilnej jazdy strumienicę można dobudować
do fabrycznej obudowy filtra, takie układy powodują przy prawidłowym
dostrojeniu spadek spalania w wys. 10-15%. Możliwe jest wykonanie
wyczynowych układów np. pozbawionych filtrów powietrza i z maksymalnym
nadmuchem, dają one największe efekty, powodują jednak spadek
trwałości silnika i nadają się do samochodów wyczynowych.
![]() | Power rura Doloty wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i rodzaju zastosowanego filtra stożkowego.
|
|
brak fotografii | Strumienica łuskowa Strumienice wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i zastosowania samochodu.
|
|
brak fotografii | Strumienica aktywna Strumienice wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i zastosowania samochodu.
|
|
brak fotografii | Strumienica z power rurą Strumienice wykonywane zostają indywidualnie do danego silnika i zastosowania samochodu.
|
|
Wszystkie ceny zawierają podatek VAT (22%)
Niniejsza oferta handlowa nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego i nie przedstawia stanów magazynowych.